m
e
s
s
a
g
e
FFFFFUUUUUUUU  - Rage Face Comics

January 25, 2012

Spagetthi ku !

Assalamualaikum dan Salam satu Malaysia semua !

Korang semua pernah masak tak kat rumah? sekurang-kurangnya masak maggi? atau
tolong ibu/ayah masak kat kitchen? jangan nak bohong cakap tak pernah.Mesti
pernah punya la !

Apa jenis makanan yang korang masak? bagi tau sikit kat coment ni hehe.Memandangkan
Spaggethi adalah makanan kegemaran saya.Jadi saya telah belajar cara-cara nak
buat spaggethi.

Haritu ibu saya tunjuk la cara-cara nak masak.Dah tengok semua dah.Dan berpandukan
iklan "prego".Acewahh haha tapi yang ibu saya masak hari tu ada ayam.Tak beranilah
saya nak masak ayam.

Takut nanti masak mentah,silap potong mampus ! jadi saya letak mushroom ja !
^_^ mula-mula:

CARA-CARA MENYEDIAKAN SPAGETTHI.
1)didihkan air dan masukkan sedikit garam.
2)masukkan sebanyak mana spaggethi yang korang nak.
3)letak sedikit minyak masak ke dalam rebusan spaggethi tu untuk elakkan spagetthi
melekat
3)Tunggu selama 7 minit,kemudian toskan(keringkan).

CARA-CARA MENYEDIAKAN KUAH SPAGETTHI.
*untuk menambahkan lagi kesedapan boleh hiris bawang putih,sedikit dan goreng*
masukkan bawang putih tadi dengan kuah spagetthi yang boleh didapati di pasaran
contohnya preggo atau kimball.

1)tomis kuah spagetthi tadi selama 7 minit,atau sehingga bau aroma nya.

Than,SIAP !! haha cewahh jadi cheff pulak dak hari ni.XD hehe tapi memang sedap la
spagetthi tu ! ahah ! blahh laa puji masakan sendiri :P.Selamat mencuba !
Bye!

DaMn LoVeR...