m
e
s
s
a
g
e
FFFFFUUUUUUUU  - Rage Face Comics

March 30, 2012

Terpaksa Rajinkan Diri

Assalamualaikum and Salam satu Malaysia readers.

What's up? okey? Alhamdullilah.Bagi yang tak sihat tu makan ubat jangan lupa tau
nanti dah sembuh boleh rajin selalu bukak blog aku.Ehehe.Tajuk aku hari ni ada
kena mengena dengan sekolah aku.Haishhh.Budak sekolah ni tak ada benda ka nak
cakap? asyik fasal sekolah.Haha.Suka hati la.This my blog :P.

Dah 2 kali aku tak hadir gerko kat sekolah.Tengok dalam buku kehadiran mesti
nampak yang aku dah ada 2 biji telur ayam kan.Okey nanti aku nak pegi jual
telur tu dekat pasar malam.Okey mengarut.Penolong kanan dah bagi warned haritu.
Dia cakap separuh dari pelajar saja yang pergi gerko.

Ada dia fikir kenapa sikit? tak kan? dalam satu bulan tu kiranya setiap minggu
just cuti satu hari saja?oh this not fair.Sekolah lain tak pulak sampai macam
ni.Dia tak fikir ka yang murid lain tak ada transport nak datang?bila bagi
reason macam tu nanti pengetua mula la nak melenting.

Principle akan cakap "kalau kamu tak boleh nak hadir gerko atas alasan tak ada
transport better kamu pindah sekolah.Banyak lagi sekolah".Perghh gila aku bengang
dengan principle baru ni.Dia nak baru 2 tahun jadi principle kat sekolah aku.
Same la macam aku.Aku baru 2 tahun sekolah kat sini.

Oh ya,and principle lama sekolah aku tu dah meninggal.Inalillah.Aku tak tau
nama dia sebab time aku awal tahun masuk sekolah tu dia dah pindah sekolah.
But semua cikgu and murid sayang principle lama ni sebab dia baik.Dia bagi
bawak phone datang sekolah kalau ada hari sukan or hari gerko.

Tak macam principle baru ni.Adoii pening kepala aku nak fikir fasal ni.
Kalau kali ni aku tak datang gerko jugak aku akan dapat surat amaran
yang pertama.And cukup surat amaran ketiga aku akan dibuang sekolah.
Amboii kalau satu sekolah tak datang macam mana cikgu?

Satu sekolah la cikgu nak buang nanti? membazir kertas surat amaran tu saja.
Simpan saja la cikgu.Bakar terus lagi senang.Oh ya tadi masa tengah tengok
Televisyen kan tetiba ada iklan fasal cerita Jangan Pandang-pandang yang
Zizan berlakon tu.And ibu aku cakap dia nak tengok cerita tu.

After that kan,ibu aku cakap "tak nak ajak Ridzuan ka"? *muka selamba* tapi dalam
hati aku berbunga-bunga riang.Weee syoknya bila ibu aku sendiri yang pelawa nak
bawak Ridzuan pergi tengok cinema tu.Hihi.Awesome la ibu aku ni.Sayang ibu !
:* muahh sikit.

Okey sampai sini saja story aku.Stay tune for more tips and story from me.Bye !
:D

DaMn LoVeR...