m
e
s
s
a
g
e
FFFFFUUUUUUUU  - Rage Face Comics

April 7, 2012

Anti Sahabat Parasit !

Assalamualaikum dan Salam satu Malaysia readers sekalian.

Good morning,afternoon,evening,night and supper to korang semua.Tak kira la time
bila korang rajinkan diri dan mata terjah blog cikai aku ni.Time sebenarnya aku
update blog aku ni petang.Kan bagus kalau sambil update blog dinikmati cucur
goreng and teh'o? tapi semua tu kena dibatalkan.Sebab? hujan kat luar sana tu.

Mata cakap better tidur atas katil.Tapi hati cakap inilah masa yang sesuai
nak update blog tambahan lagi time-time macam nila parents aku selalu tidur.
Yelaakan orang tua-tua.Ditambah pulak dengan hujan kat luar tu.Makin nyenyak
la tidur. *kedengaran dengkuran bunyi dari bilik parents aku*

Entry aku kali ni "ANTI SAHABAT PARASIT".Okey jom kita ushar sikit macam mana
nak jauhkan diri dari kawan yang berperangai jiwa dan raga parasit ni.Korang
kena hati-hati dengan kawan yang macam ni atau nanti hiudp korang akan sensara
sebab kawan yang jenis spisis parasit ni.

~KAWAN YANG SUKA BERSAING~

Bersaing dengan cara yang sihat memang tak jadi masalah.Contohnya korang bersaing
dalam pelajaran.Ataupun bersaing nak turun kan berat badan.Atau yang lebih bagus
bersaing nak kumpul duit dengan kawan.Sebab perkara macam ni akan mengembalikan
faedah yang lumayan untuk diri sendiri.But bila bersaing dengan cara yang tak sihat,
memang buruk la akibatnya.Contohnya bersaing nak jadi tumpuan boys atau bersaing
nak tunjuk kaya.Better tinggalkan kawan yang jenis macam ni.

~SI PERUNTUH SEMANGAT~

Sapa tak sakit hati bila kita bersemangat nak buat sesuatu then tiba-tiba kawan
baik kita sendiri meruntukan semangat kita.Orang yang jenis "peruntuh semangat"
ni selalu bersikap negetif bila kita memberi idea yang positif.Better korang
angkat kaki perlahan-lahan then cabut blah !

~TIDAK MENEPATI JANJI~

Kawan korang tu berjanji nak jumpa dekat mall pukul 3.00 nanti.Korang pun singgah
kejap duduk dekat Mc'Donald.Samapi dah 3 gelas air korang minum dia tak sampai-
sampai lagi.Bila hantar massage dia cakap lagi 10 minit.But 1 jam dah berlalu.
Orang yang jenis macam ni memang tak mementingkan erti persahabatan.

~SI PENGKRITIK~

Apa yang korang buat semua dia cakap salah.Ini tak kena itu tak kena.Semuanya
salah.Dari hujung rambut hingga hujung kaki korang dia kritik.Mungkin dia
meyindir korang dengan cara yang funny but lama-kelamaan hati korang yang
sakit jugakkan?

Haaa...tu ada 4 ciri-ciri kawan yang jenis parasit.Kalau kawan korang ada
yang sikap kat atas ni better korang nasihatkan dia.Kalau dia semakin
melampau.Better tinggalkan dia.Ramai lagi yang korang boleh buat kawan.
Kalau ayat cintan-cintun tu diorang akan kata macam ni :

Kumbang bukan seekor dan bunga bukan sekuntum.Banyak lagi dalam dunia ni.

Korang faham-faham la dengan ayat aku ni.Maklumlah aku tak pandai sangat nak
jiwang bagai ni.Hoho.Yang pandai jiwang miwang ni just Superhero aku saja.
XD thanks all sebab sudi baca blog aku for today.Stay tune for more tips and
story from me.Bye ! :D

DaMn LoVeR...