m
e
s
s
a
g
e
FFFFFUUUUUUUU  - Rage Face Comics

April 11, 2012

Gegaran Gempa Bumi

Assalamualaikum dan Salam satu Malaysia readers sekalian.

Macam mana sihat? ada tak yang demam? histeria atau fobia? ada tak? kalau tak ada
alhamdullilah la.Tadi petang hampir satu rakyat Malaysia degejutkan dengan
gegaran gempa bumi.Gempa kali ni tak lain tak bukan negara Aceh.Negara ni tak
asing lagi bagi kita.

Memang cemas la jugak tadi.Cousin aku nak keluar outing dengan kawan-kawan dia.
Nak pergi mall.Ibu aku suruh ikut jugak sebab aku asyik bising boring! boring!
but aku segan nak ikut cousin aku tu sebab kawan dia ramai yang ikut.Maklum
la aku ni pemalu. *blushing*

Aku just duduk rumah tok aku.Kerja aku tak ada benda lain.Main games kat phone
ataupun baca buku Mastika.Buku Mastika tu pun bertahun-tahun punya.Sampai dah
beberapa kali aku asyik ulang baca buku tu.Bila aku dah boring sangat mulalah
datang idea sawan daripada aku.

Bila ada geng lagi senang aku nak buat kerja gila dalam bilik. *Ehem* kerja
gila dalam bilik bukan bermakna aku nak buat benda yang tak senonoh.Tambah-
tambah lagi cousin aku tu baru darjah 5 and dia tu perempuan.Aku dengan dia
plan nak buat video Ombak Rindu.

Hahaha.Video tu ada tak kat dalam Yotube? jawapannya sudah pasti tak ada !
gila aku nak bubuh dalam youtube? jatuh la maruah aku. *sambil mengibas
rambut ke belakang* okey gedik kejap.But video tu ada aku simpan dalam
phone aku.Time aku dengan sepupu aku tengah resling atas katil.

Then,bunyi telefon rumah.Makngah aku yang jawab.Makngah aku suruh ibu aku pegi
ambil cousin aku dekat mall sebab ada gegaran gempa bumi.Semua orang dalam
mall tu habis lari.Yang tengok wayang,yang makan,yang jual telefon,yang jual
CD demua habis serbu keluar.Sapa nak dihempap mall yang berat berjuta tan tu?

Cousin aku balik habis dia cerita dari A sampai Z.Time gempa tu dia tengah
makan KFC dengan kawan-kawan dia.Tiba-tiba ada gegaran habis dia tinggal
semua makanan tu.Bila dah okey sikit.Ada ka patut dia masuk balik sebab
nak ambil makanan tu? haha orang semua tak nak masuk sebab takut.

Dia masuk disebabkan makanan.Dia tu memang pantang sikit nampak makanan.Hoho.
*kredit untuk cousin aku yang berani* dia bawak balik KFC tu.Sempat lagi dia
suruh kakak and abang KFC tu bungkuskan untuk dia? teruk punya budak xD
tapi takpa sekurang-kurangnya aku dapat tumpang makan KFC sekali.

Bila difikirkan balik memang ada hikmahnya aku tak ikut dia pergi mall tu tadi
kan? mana la tau aku nasib buruk.Terperangkap dalam mall tu? nahh,sapa susah?
Gempa bumi yang lepas tu 13 ritcher.And gempa yang baru ni 8.9 ritcher.Besar
sungguh kuasa Allah.

Dalam pada masa yang sama.Aku risau jugak dengan Superhero yang menghilangkan
diri beberapa hari sebab kepokaian kredit.Aku faham cuma aku risau if
something jadi kat dia.Aku terus doa supaya Superhero aku and ayah aku kat
Peneng selamat.Amin ! :)

Thanks all sebab sudi terjah laman sesawang aku kali ni.Take care tau semua
dengan bencana alam ! jangan lupa solat minta ampun semua dosa yang korang
pernah buat.Stay tune for more tips and story from me.Bye ! ~(˘3˘)~

DaMn LoVeR...