m
e
s
s
a
g
e
FFFFFUUUUUUUU  - Rage Face Comics

March 23, 2012

Kerjaya apa?

Asalamualaikum dan Salam satu Malaysia readers sekalian.

Whats up? sihat? Alhamdullilah :) jangan jadi macam aku.Mangsa selsema T_T alahaii
dah dekat seminggu lebih hidung aku terseksa dan kemerahan.Bila cakap pun bunyi
sengau saja.Nak buat favourite bobby aku pon dah tak boleh.Nak tau apa hobby aku
tu? of course menyanyi.Hihi.But suara aku takla sesedap suara Yuna dan Najwa Latiff.

Eh,terlari dari tajuk pulak kan."KERJAYA APA"? ingat lagi time dulu aku sekolah rendah
cikgu tanya satu kelas.Kamu semua nanti besar nak jadi apa? yang lelaki jawab saya
nak jadi angkasawan cikgu.Tak lupa jugak ada yang cakap nak jadi Ultraman,penyelamat
dunia lakatakan.Haha bila ingat balik memang tergelak sampai pecah perut.

Perempuan pun apa kurangnya.Saya nak jadi pramugari cikgu nanti boleh naik kapal
terbang free.Naik pulak sekolah menengah.Saya nak jadi doktor,peguan,angkasawan,
akautan.Cewahh kerja semua dah makin tinggi-tinggi dan tak lupa gaji pulak dah boleh
beli kereta dan rumah 10 bijik.Haha.

Tapi tak ramai yang tau.Semakin tinggi kerja yang kita pilih semakin banyak cabaran
yang menimpa.And result jugak kena tinggi macama Eiffel Tower kat Paris tu.Hihi.
Baru la dapat jadi apa yang kita nak.Ada yang dah berusaha sungguh-sungguh but
result kurang memuaskan.Kena karja kilang.

Better kerja kilang dari hidup merempat tumpang bantuan orang.Mungkin harini orang
tolong kita but sampai bila? takkan kita sendiri tak nak usaha? kan? mentang-
mentang la result SPM dah keluar.Sekarang semua busy cari kerjaya masing-masing.
Ada yang kerja terus and ada jugak yang sambung belajar.

Tadi kan saya baca blog budak lepasan SPM 2011.Kebanyakan kerjaya yang diorang pilih
tau tak apa? cikgu.Ya cikgu ! seorang pendidik :D.Kerja cikgu bukan sebarangan tau.
Mendidik ni perlu kesabaran yang tinggi.Kalau tak ada kesabaran yang tinggi mulalah
masuk berita :cikgu sebat 30 kali murid hanya sebab mengejek kawan:.

Wow ! garangnya cikgu.Tapi tak semua cikgu perangai sekeji ni.Cikgu pukul or marah
kita kadang-kadang pun sebab sayangkan kita.Nak bagi kita berjaya.Hihi.Apa-apa
pun aku nak ucapkan semoga berjaya pilih kerjaya masing-masing hihi.Good luck !
Lagi 3 tahun turn aku pulak as SPM candidates.Okey sumpah takut. T_T

Thanks all sebab sudi baca blog aku ni.Stay tune for more story and tips from me.Bye
all ! :D

DaMn LoVeR...