m
e
s
s
a
g
e
FFFFFUUUUUUUU  - Rage Face Comics

April 11, 2012

Alhamdullilah

Assalamualaikum dan Salam satu Malaysia readers sekalian.

Entry aku kali ni bertajuk "Alhamdullilah" and bagi non-muslim yang tak faham
tu maksudnya "bersyukur(atas sesuatu perkara yang baik telah berlaku)* bukan
aku bersyukur sebab dapat menang cabutan bertuah or what.Aku bersyukur untuk orang
yang aku sayang tu selamat saja from gempa bumi tu.

Sapa lagi tak lain tak bukak Superhero aku.Bila aku solat aku mesti doakan supaya
kuatkan hati aku sebab aku terlalu rindukan dia.Plus,aku risau fasal dia.Langsung
tak ada khabar berita? dah la ada gempa bumi.Mana la tau dia ada kat mana tengah
jerit mintak tolong sekarang? *mata ke atas bagaikan teringat kisah silam*

Time aku tengah solat Asar.Time tu rokaat yang ke-3.Tiba-tiba ada new massage
yang masuk dalam phone aku.Aku berharap sangat dalam hati yang penghantar
massage tu Ridzuan.And lepas aku dah habis solat.Aku bukak phone and nampak
nama Ridzuan kat wall skrin phone aku.

Ya Allah time tu aku menangis gembira.Tau kenapa? aku ni nak dikatakan alim
tu tak adalah.But aku takdalah sampai nak pakai seksi or minum arak tu semua.
Aku still hormat parents aku.But satu ja problem aku thats is liat nak solat.
Yea,aku jujur dengan korang semua.

Lama jugak aku tak solat.Aku malu dengan diri aku sendiri.And aku nak berubah.
Nasib makngah aku seorang yang kuat pegang agama.Dia paksa aku solat.And now
aku dah solat.Tak macam dulu aku liat.Alhamdullilah.Bila aku tak solat hati aku
selalu tak tenang.Asyik risaukan Ridzuan.

Bila aku solat aku mintak doa supaya kuatkan hati aku nak lalui semua ni.And
suddenly Allah makbulkan doa aku.Ridzuan massage aku.Kalau aku tak solat tadi
mesti sampai sekarang Ridzuan tak send massage kat aku kan? ni ayat-ayat yang
buat aku menangis :

Ridzuan:tdi gempa bumi jadi kt sp tadi sye bleh rase and i risau pasal u and
sye rase jgk yg awk rindu sye sbb tu sye msgs and bru je topap.

Ada jugak orang yang risaukan fasal aku? and dia boleh rasa yang aku rindu dia.
Ini semua kuasa Allah.He can fell what i fell.And now seorang lelaki yang sangat
aku sayang.Aku tak tau macam mana dia sekarang kat sana? sapa? he is my father.
Dia kerja kat Peneng.Dekat sangat dengan laut.Ya Allah aku risau sangat.

Aku baru ingat yang ayah aku sekarang ada kat sana.Sumpah aku terlupa fasal benda
ni.Ayah aku kerja kat sana.And Pulau Pinang terlalu dekat dengan laut.Memang
tadi kat buletin ada cakap yang ramalam t-sunami tak akan berlaku.But tonight
hujan turun tek berhenti-henti.

Tak semua ramalam sanintis tepat kan.Semua ni kuasa Allah.Aku just mampu redha dan
terserah.Aku harap sangat ayah aku selamat kat sana.Amin.Thanks all sebab sudi
baca blog aku for tonight.Stay tune for more tips and story from me.Bye ! ~(˘3˘)~

DaMn LoVeR...