m
e
s
s
a
g
e
FFFFFUUUUUUUU  - Rage Face Comics

April 13, 2012

Rambut Mahkota Perempuan

Assalamualaikum dan Salam satu Malaysia readers sekalian. x)

Good morning,afternoon,evening,night and supper.Tak tau macam mana nak membalas
jasa baik korang dengan menerjah blog aku kali ni.Aku rasa dengan terjah balik
blog korang dah cukup kan nak membeyar balik? hihi.Aku tak pernah missed
setiap entry dari blog yang aku follow.

Tiap-tiap hari aku check kat Google Reader account aku tu.Cuma mungkin aku
tak coment kat entry korang tu.Sorry sangat.Bukan tak nak tapi internet
tak beri kerjasama.Okey aku ni banyak sungguh membebel.Malang sungguh
sapa jadi husband aku nanti.Kan Encik Superhero? x)

Entry kali ni bertajuk "PENJAGAAN RAMBUT".Rambut tu bagaikan mahkota pada
setiap girls kan.Tak kurang untuk boys.Sebab rambut yang kemas boleh
menambahkan lagi kehenseman seseorang tu.For nak dapat rambut yang
cantik korang mesti rajin shampoo rambut.

Yang ni semua orang tau kan? kalau tak mula la enemy datang.Tak lain tak
bukan kelemumur.Arghh rasa macam nak botakkan kepala ja bila nampak
kelemumur ni atas kulit kepala.Kelemumur terjadi bila kulit kepala
korang tu berminyak dan berhabuk.

But jangan vacumm habuk atas kepala korang tu.Kalau buat jugak memang sesuai
masuk dalam The funniest pet and people.Korang kena rajinkan sikat rambut
setiap hari.Pemilihan sikit jugak penting.Kalau korang berambut lurus
macam dalam iklan tu sesuai menguna sikat jang jenis sebaris.

And bagi korang yang berambut curly atau ikal mayang macam rambut aku ni
just sesuai gunakan sikat yang jenis kembang.Zaman sekarang ni girls
terlalu nak ikut jalan mudah gunakan hair dryer.Bukannya tak boleh
guna.Boleh tu of course boleh.

But,jangan guna terlalu kerap.Kesannya sangat buruk.Korang nak ke rambut
yang kering dan rosak? -,- grr kalau aku memang tak nak.Tabiat yang
selalu tukar shampoo jugak faktor yang menyebabkan rambut korang rosak.
Bagi orang yang kaya tu boleh la kan pergi salon seminggu sekali.

But aku ni tak kaya.Miskin pun tak.Sederhana ja.Aku pergi salon pun sebulan
sekali *mintak simpati*.Untungla kan anak orang kaya pergi salon seminggu
sekali.Tak hairanla rambut diorang cantik.But untuk jenis yang hidup
sederhana ni cukup dengan jaga rambut yang macam aku cakap tu dah boleh dapat
rambut macam anak orang kaya tu.

Haaa...amacam? ok tak tips yang aku bagi tu.Thanks all sebab sudi baca blog aku
ni.Stay tune for more tips and story from me.Bye ! :D

DaMn LoVeR...