m
e
s
s
a
g
e
FFFFFUUUUUUUU  - Rage Face Comics

August 7, 2012

Gastrik Dalam Darah Aku

Assalamualaikum and hi alls. *mulut muncung macam budak 5 hari MC*

Apa yang gastrik dalam darah aku ? :O i mean gastrik tu macam keterunan akulah kan.Disebab kan gastrik tulahh aku dah ponteng puasa beberapa hari and kena ganti pulak next year.Itu pun belum tentu aku mampu nak ganti balik.See ? sebab tu aku tak suka gastrik ! eh ? sapa pulak yang cakap dia suka gastrik ? -_-

Tapi tak boleh nak kata apa.Even,benda ni satu penyakit tapi Allah dah tentukan dalam diri aku nak ada gastrik nak buat macam mana right ? actually ni semua mesti keterunan ibu.Ibu memang ada gastrik yang gila teruk.So dia tak boleh makan makanan yang pedas or minuman yang bergas like coke and sarsi all.

Dulu time aku tak kena lagi gastrik aku selalu gelakkan ibu.Jahatkan aku ? xD but now aku pulak yang kena T__T perlukah aku jadi macam ibu ? tak boleh pedas and bergas all ? ya Allah,aku tak mampu rasa-rasanya sebab makanan yang pedas ni memang favourite aku.And minuman yang bergas ni pulak well normal lah kan teenagers suka ?

Tapi walaupun sesakit mana pun gastrik aku,aku bukak puasa sebab ada sebab.But ada sorang mamat dalam bas aku nikan.Dia macam mamak la.Kalau korang tak tau nama dia memang sah ingat dia orang india.Nama dia A**** okey malaslah nak bagitau nama dia.Nanti malu setahun pulak kan. *kening naik*

Dia boleh selamber beli air siap tunjuk depan orang Islam.The problem is orang Islam yang tengok dia minum tu tau yang dia tu Islam.Eh,tak da felling ka hah dia tu ? ya Allah kalau aku kan dah lama cari bantal nak tutup muka.Bila aku tanya dia "kenapa tak puasa" ? dia senang ja jawab "tak larat".See budak zaman sekarang ?

And dia dah agak malu dengan aku so dia mulalah nak backup diri atau ayat paling senang nak cover kesalahan.Dia cakap macam ni "elehh kat sekolah aku pun budak lelaki semua lari pegi surau.Sorang pun tak puasa".Bila aku dengan dia cakap macam tu terus dalam hati aku cakap "dunia ni memang nak kiamat ka or what" ?

Entah apa yang nak jadi dengan diorang semua ni.Baik tak payah jadi Islam kalau tak nak puasa.Setakat dalam IC jadi Islam tak payah lah okey ? so,korang yang banyak tinggal puasa tu tolonglah bertaubat okey ? thanks all sebab sudi baca my blog.Stay tune for more story and tips from me.Bye ! :D

DaMn LoVeR...