m
e
s
s
a
g
e
FFFFFUUUUUUUU  - Rage Face Comics

January 10, 2013

Cemburu Buta

 
Ada nampak bibik datang sapu sampai kat sini  Kalau tak nampak nak pecat dia.Dua tiga hari aku tak updates sepatah haram.Hidup sebagai PMR candidates agak susah  tapi alhamdulillah aku semakin dapat menyesuaikan diri dengan sekolah sesi pagi.Nak bangun pagi tu satu kelemahan aku  Entry mengejut kali ni "Cemburu Buta".

Pernah tak korang sedar yang CEMBURU tu sangat bahaya atau omputih panggil dangerous gitu you olls.Disebabkan cemburu sesuatu hubungan boleh putus.Semua pengorbanan selama ni sia-sia.Paling teruk pun disebakan cemburu jalinan antara keluarga terputus.Darah daging sendiri tu.Cemburu ada tiga kategori 
:what: :
  • Cemburu Cinta
  • Cemburu Persahabatan
  • Cemburu Perkerjaan

Tapi kali ni aku nak cerita sikit about "Cemburu Persahabatan" sebab benda ni baru terjadi kat aku.Selalu lepas balik sekolah aku selalu stay kat sekolah sampai pukul 2 petang sebab bas aku datang lambat.So bila stay kat sekolah mesti ada gang yang sama stay.Aku ada rapat dengan budak nama A ni.Satu hari aku dapat tau yang kawan A jealous aku kawan dengan A.
Kawan A nama H.Tudiaaa pening.Haha.Then aku macam tak kisah la kalau setakat nak jealous.Maybe nanti hilang lah jealous tu. :really:Tapi tak sangka dia ambik serius gila pig fasal benda ni.Dia mula burukkan nama aku.Cuma Allah tau macam mana perasaan aku bila dengar dia mengkutuk aku dari belakang .Bila face to face serius macam nothing happen.
Tell me,siapa suka diri dia dikutuk  Sanggup telinga tu panas sentiasa ? Tapi memang biasalah mulut manusia ni kita tak boleh nak tutup.Bukan semua orang boleh accept diri kita.Yang aku sedih sekarang ni.Aku rasa H ni pegi jumpa cikgu kaunselor.And Cikgu kaunselor tu pulak mak A.Dia anak cikgu ! Haha.Aku takut H cerita bukan-bukan kat cikgu kaunselor. :(
Entah la apa yang dia cerita kat cikgu.Sebab masa nak balik sekolah tadi cikgu kaunselor tu macam tengok aku.Dalam 7 saat adalah dengan jarak yang dekat.Ketar lutut jangan cakap la  Tapi aku still bersyukur sebab masih ada banyak my friends support me from back.Akhir kata "Cemburu boleh meretakkan persahabatan" 

Syiffa Azlan, xoxo

No comments: