m
e
s
s
a
g
e
FFFFFUUUUUUUU  - Rage Face Comics

August 23, 2014

Bestfriend To Infinity and Beyond


Assalamualaikum semua. Ya Allah taktau lah nak cakap macam mana. Tak tau nak mula dari mana jugak. Lamanya tak blogger ni. Sorry sangat sebab tak sempat nak blogwalking blog korang. How are you guys people ?! Sihat tak ? Hehe aku doa korang semua sihat. And berzaman jugak aku rasa tak join mana giveaway.

Thankyou sebab ada yang sudi tag aku dalam giveaway even aku lama tak online. Nak join sekarang giveaway tu pun rasanya dah terlambat sebab semua giveaway mesti dah sampai dead line. Dulu alhamdulillah la jugak sebab selalu terpilih jadi winner. Tunggu masa ja abang posmen yang handome tu hon pin ! pin ! 

Sapa kat sini takda bestfriend ? Sesetengah orang lebih suka kawan dengan semua orang. Tapi kebanyakan orang ada bestfriend sebab kalau ada bestfriend ni senang kita nak share problem even benda tu private. Kalau share kat orang yang salah haaa mula la jadi kes kawan tikam belakang semua tu.


Aku pun ada bestfriend. Nama dia Aisya Sofiya bt Hidzir. Macam biasala kalau bestfriend ni mesti mood yang gila gila. Sama perangai dengan kita. Boleh buat benda bodoh sama sama. Tapi tipu sangat la kalau tak pernah bergaduh kan. Banyak kali jugak kami gaduh. Tapi bak kata orang tua tua "Banyak halangan banyak jodoh" cewah macam boyfriend aku pulak main jodoh semua ni.

Punca gaduh tu mestila dapat daripada aku sendiri. Disebabkan aku anak tunggal so perangai aku yang agak mengada ni terbawak bawak dengan bestfriend sendiri. Aku ni cepat merajuk. Then paling teruk kalau aku merajuk, aku akan larikan diri sebab aku rasa aku ni jahat. Aku tak layan pun ada kawan baik yang sebaik dia.

Aku taktau macam mana dia boleh tahan dengan perangai aku yang kuat merajuk dan mengada ni. Aku ingat lagi ayat dia " Maybe ni cara Allah nak suruh aku bimbing hang ke arah yang lebih baik. Hang tak jahat pun jangan la cakap macam tu ". Aku terharu betul dapat bestfriend macam dia. Aku mintak maaf weh selama ni aku selalu buat hang terasa.

Nak tengok bestfriend aku tu ? Nah. Hihi. Love you to infinity Aisya Sofiya !



Syiffa Azlan, xoxo

No comments: